Sök:

Sökresultat:

8 Uppsatser om Gourmet grön - Sida 1 av 1

Smakbas : Gourmet Grön

Smakbas ? Gourmet Grön Àr en webbplats som ska kommunicera den gröna maten och marknadsföra Gourmet Gröns smakbaser. Webbplatsen innehÄller information och bakgrund om smakbaserna, samt hur man jobbar med dem. Det finns Àven en lite annorlunda receptbank dÀr besökaren kan titta pÄ recept..

Smakbas - Gourmet Grön

Smakbas ? Gourmet Grön Àr en webbplats som ska kommunicera den gröna maten och marknadsföra Gourmet Gröns smakbaser. Webbplatsen innehÄller information och bakgrund om smakbaserna, samt hur man jobbar med dem. Det finns Àven en lite annorlunda receptbank dÀr besökaren kan titta pÄ recept.

Gourmetmat för alla!

VÄrt mÄl med projektet var att göra en webbapplikation Ät Gourmet Grön och deras nya produktserie. Applikationen innehÄller information om produkterna och hur de anvÀnds samt vilka fördelear dessa ger..

Gourmetmat för alla!

VÄrt mÄl med projektet var att göra en webbapplikation Ät Gourmet Grön och deras nya produktserie. Applikationen innehÄller information om produkterna och hur de anvÀnds samt vilka fördelear dessa ger..

Gourmet- tuppfrikadeller och reva i soffan

Inom ett servicemöte finns det mÄnga olika faktorer sÄsom miljö och olika aktörer som har en pÄverkan pÄ den upplevda kvalitén och tolkningen av platsen och verksamheten. I arbetet har vi strÀvat efter att undersöka hur Kronovalls Vinslott arbetar för att skapa en gourmetupplevelse. Detta Àr ett kvalitativt arbete dÀr vi har utgÄtt frÄn intervjuer, observationer och insamlat textmaterial. Genom att undersöka Kronovalls Vinslott har vi försökt se hur en verksamhet i praktiken gör för att skapa och stödja gourmetupplevelsen genom; texter, frontpersonalen, det fysiska stödet och de olika interaktioner som kan uppstÄ i servicemötet. Undersökningen visar pÄ att begreppet gourmet Àr diffust, men att det finns mÄnga likheter i hur personalen pÄ Kronovalls Vinslott tolkar begreppet.

Svenska alkoholreklamregler och EG förenlighet

Alkoholreklam Àr ett hett omdebatterat omrÄde. Det finns de som anser att all alkoholreklam skall vara förbjuden och de som önskar en mer liberal alkoholreklamregler. Sverige har, efter ett mÄl i EG-domstolen (Gourmet) varit tvungna att lÀtta upp sina regler dÄ de ansÄgs bryta mot fri rörlighet av varor och tjÀnster. Marknadsdomstolen som gjorde proportionalitetsbedömningen ansÄg att Sveriges annonseringsförbud var alltför lÄngtgÄende och dÀrför infördes en 15 volymprocentgrÀns för alkoholreklam. Denna grÀns Àr dock diffust motiverad i förarbeten och propositioner.

Alkoholreklam : effekter av Alkohollagens Àndring

Tidskriften Gourmet stÀlldes inför Marknadsdomstolen sedan de publicerat alkoholreklam som inte överensstÀmde med den aktuella lagen. Detta var Är 1997 och Är 2003 kom domen. Domen innebar att det blev tillÄtet att publicera alkoholreklam i större utstrÀckning Àn vad som tidigare varit tillÄtet. Syftet med uppsatsen Àr att undersöka huruvida lagÀndringen i Alkohollagen pÄverkat alkoholkonsumtionen och vÄldsbrotten och om detta i sin tur pÄverkar polisens arbete. Information i detta Àmne har inhÀmtats genom att studerat lagtext, domslut, Statens Offentliga Utredningar (SOU) samt övrig litteratur pÄ omrÄdet.

En studie av den juridiska konflikten vid privatimporterad alkohol

Jag kommer med denna uppsats behandla den juridiska konflikten vid distansförsÀljning av alkohol i Sverige med koncentration pÄ det rÀttsfall vars utgÄng kan komma att förÀndra Sveriges alkoholpolitik Ànnu en gÄng. Sedan Sverige trÀdde in i EU har de kvoter pÄ den mÀngd alkohol som fÄr föras in vid sÄ kallad resandeinförsel höjts. Idag finns inga egentliga kvoter utan mÀngden bestÀms utifrÄn begreppet ?eget bruk?. PÄ grund av EG-rÀtten har Sveriges monopol pÄ partihandel av alkohol avkaffats men detaljhandeln genom Systembolaget har fÄtt bestÄ.